3 tips: Få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev

januar 28, 2022 0 Af admin

Nyhedsbreve er en stor og vigtig del af den digitale markedsføring, men det betyder bestemt ikke at det er nemt at arbejde med nyhedsbreve. Tværtimod. Én ting er naturligvis at skrive indhold til et nyhedsbrev, men noget helt andet er at få potentielle kunder til at tilmelde sig dit nyhedsbrev.

De fleste mennesker modtager ganske mange nyhedsbreve i deres indbakke, og de har sjældent behov for flere. Derfor kan det være vanskeligt at overbevise brugerne om, at de skal skrive sig op til netop dit nyhedsbrev.

For at du skal få succes med dine nyhedsbreve, er det imidlertid nødvendigt med et ganske stort kundegrundlag. Lysten til at afsende nyhedsbreve stiger i takt med, at adresselisten øges, mens motivationen ikke overraskende falder, hvis nyhedsbrevet blot skal ud til en håndfuld modtagere.

Sådan får du flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev

På mange hjemmesider findes en rubrik med teksten ’Tilmeld dig nyhedsbrevet’, men det er naturligvis ikke vejen til at få flere tilmeldinger. I stedet gælder om at give brugerne en grund til at tilmelde sig. Ofte må du give kunderne noget til gengæld for at tilmelde sig. Måske kan de deltage i en konkurrence, måske får de en rabatkode eller måske giver du kunderne adgang til helt særlige informationer.

Til at starte med skal du udelukkende fokusere på, hvordan du får tilmeldinger. Så kan du senere overveje hvordan du får modtagerne til at åbne nyhedsbrevet og hvordan du koncerterer nyhedsbrevet til et salg.

3 tips

Du kan med fordel fokusere på parameteret ’Hastighed’. I dag skal alt gå hurtigt, og kan du forsyne dine brugere med nogle råd, de kan bruge med det samme, kan lysten til at tilmelde sig nyhedsbrevet styrkes. Teksten kunne f.eks. være ”Den ene ting, du SKAL gøre, hvis du vil tabe dig” med en tilføjelse om, at man kan få svaret ved at tilmelde sig nyhedsbrevet.

Herudover er det selvfølgelig oplagt at benytte parameteret ’Adgang’, hvor du giver brugerne adgang til et særligt indhold, f.eks. gratis en prøveperiode, eller muligheden for at deltage i en konkurrence. Du kan også gå i den anden grøft og tilbyde ’Dybde’. Det kan f.eks. ske gennem en e-bog, en rapport eller et mini-kursus. Hvad du konkret skal vælge, kommer naturligvis an på hvad din hjemmeside sælger, og hvem du gerne vil sælge til.

Gratis prøveperioder og konkurrencer henvender sig primært til B2C mens dybden med rapporter og kurser primært (men ikke udelukkende) henvender sig til B2B-markedet.