Husk disse ting i din digitale strategi

september 30, 2021 0 Af admin

Langt de fleste virksomheder har en digital strategi, fordi det skal man simpelthen have i dag for at kunne overleve. Konkurrencen er blevet meget hård i mange brancher, og virksomheder prøver hele tiden at finde nye måder at nå ud til eksisterende og potentielle kunder på. I denne artikel kommer vi ind på basale ting, som man hurtigt kan glemme, men som man virkelig skal have med i sin digitale strategi.

Glem ikke dit brand og hjemmeside

Er din forretning ikke en, hvor pengene kommer igennem hjemmesiden, så fokuserer du nok ikke så meget på din hjemmeside. Hvad nytter det at have opdateret indhold på din hjemmeside, hvis de fleste af dine kunder ringer til dig? Men hvor tror du, de finder dit telefonnummer? På din hjemmeside selvfølgelig.

Bliver du ved med at fokusere på din hjemmeside ved at lægge nyt indhold op og holde det gamle opdateret, så kan du få flere kunder den vej. Har du en virksomhed, der beskæftiger sig med VVS, så er det jo nærliggende at smide relateret indhold op på din hjemmeside. Du kan tilføje dit telefonnummer i starten eller i bunden af den pågældende guide eller artikel.

Husk at få links til dit indhold

Følger du ovenstående, så er du allerede et skridt foran dine konkurrenter, men desværre ikke alle. For at kunne konkurrere med de resterende, så skal du sørge for at dit indhold bliver vist, når folk søger på relaterede termer eller søgeord. Dette kan du gøre ved at have godt indhold – herefter skal folk linke til det. For at få links, så kan man bede ens samarbejdspartnere om at linke til indholdet, hvis det er relevant for dem.

Det er desværre ikke alle virksomheder, der har samarbejdspartnere. Måske har de samarbejdspartnere, men de vil ikke linke til indholdet. Hvad gør man så? Man gør det selv ved at publicere indhold på andre folks hjemmesider. Du skal ikke lede efter dem, fordi der findes lister over disse (åbn). For at anvende listerne kræver det dog, at du selv kan skrive dit indhold eller får andre til at gøre det.